TRAMWAJE WARSZAWSKIE | |
STRONA PRYWATNA |
KOMUNIKACJA TRAMWAJOWA W PROGRAMIE WYBORCZYM RAFAŁA TRZASKOWSKIEGO (2018) |
Komunikacja tramwajowa stała się jednym z motywów napędowych kampanii przed wyborami samorządowymi w 2018. Poniżej obietnice dotyczące
komunikacji tramwajowej, przedstawione przez ówczesnego kandydata (a obecnie - prezydenta m. st. Warszawy) - Rafała Trzaskowskiego.
Obietnice te zawarte były w programie wyborczym "Warszawa dla wszystkich" (dział "Stolica lepszej komunikacji") oraz przedstawiane podczas kampanii wyborczej
(zwł. podczas konferencji prasowej w dniu 28 sierpnia 2018r.).
FRAGMENTY PROGRAMU WYBORCZEGO (źródło)
SCHEMAT PRZEDSTAWIONY W DN. 28 SIERPNIA 2018 R. (źródło)
WYPOWIEDZI PODCZAS KAMPANII WYBORCZEJ
Zapowiadamy najbardziej ambitny od 1990 r. plan rozbudowy linii tramwajowych. Szacujemy jego koszty na ponad 1,5 mld zł.
Wiąże się on w jeden organizm z planowanymi liniami metra i SKM oraz węzłami przesiadkowymi - zadeklarował Trzaskowski.
(źródło)
W pierwszej kolejności kandydat PO chce zbudować te linie, które właściwie są już na progu realizacji. To tramwaj z Dworca Zachodniego do Wilanowa
oraz linia na Gocław, przedłużenie obecnej linii na Tarchomin do Winnicy, do skrzyżowania z ul. Modlińską, szyny wzdłuż ul. Kasprzaka
oraz linia w al. Wilanowskiej spod Galerii Mokotów do pętli przy Dworcu Południowym.
- To są projekty zaawansowane, ja je wybuduję - zapowiedział Trzaskowski.
(źródło)
Trzaskowski pokazał również, że chce zbudować linię prowadzącą na wschodnią część Białołęki (od istniejącej linii tramwajowej na Tarchomin,
następnie wzdłuż planowanej Trasy Mostu Północnego i dalej w stronę Brzezin i Kątów Grodzkich, do planowanej linii tramwajowej
w ciągu ulicy Olszynki Grochowskiej. Linia ma mieć łącznik z istniejącą pętlą Żerań Wschodni).
A także na Zieloną Białołękę z Bródna, wzdłuż ul. Matki Teresy z Kalkuty, św. Wincentego i Głębockiej. Dalej wzdłuż planowanej trasy Olszynki Grochowskiej
aż do pętli w pobliżu SP nr 112 przy ul. Zaułek. Docelowo trasa zostanie wydłużona do połšczenia z linią tramwajową w ciągu trasy Mostu Północnego.
(źródło)
Doprowadzimy do tego, że każda osoba mieszkająca na Białołęce będzie miała nie więcej kilkaset metrów do przystanków tramwajowych - powiedział Trzaskowski.
(źródło)
Inne pomysły to tramwaj na Zielony Ursynów (wzdłuż Puławskiej, do granic miasta, z możliwością przedłużenia w kierunku Piaseczna),
na Odolany do Gniewkowskiej (z możliwym łącznikiem do Połczyńskiej), wzdłuż Powązkowskiej i gen. Maczka (z łącznikami do al. Jana Pawła II i Krasińskiego),
wzdłuż obwodnicy Pragi od św. Wincentego do ronda Wiatraczna.
Komunikacja miałaby poprawić się też na Wilanowie i Służewcu - Trzaskowski wspominał tramwaj od stacji metra Wilanowska w dwie strony
wzdłuż al. Wilanowskiej: zarówno do pałacu w Wilanowie (z łącznikiem do św. Bonifacego), jak i do Galerii Mokotów.
(źródło)
Trzaskowski pokazał też linię, która ma łączyć stację metra Wilanowska z zagłębiem biurowym na Służewcu. Nowy odcinek wzdłuż alei Wilanowskiej,
przy rondzie Unii Europejskiej ma dołączyć do torów wzdłuż Marynarskiej, do pętli Służewiec.
- Pomoże rozwiązać problemy dzielnicy biurowej. Dużo szybciej i bardziej efektywnie niż do tej pory to planowano
- stwierdził kandydat Platformy Obywatelskiej i Nowoczesnej na prezydenta Warszawy.
(źródło)
Kolejna wzdłuż Powązkowskiej i Maczka, od Okopowej do Powstańców Śląskich.
I przy obwodnicy Pragi (od św. Wincentego przez Nowotrocką, Rozwadowskiego, do powiązania z projektowaną trasą tramwajową w Nowoziemowita,
następnie Rzeczną, estakadami nad terenem kolejowym, Wiatraczną - do ronda Wiatraczna).
(źródło)
W programie rozbudowy linii tramwajowych są też m.in.: linia z Dworca Wschodniego na Targówek Przemysłowy (z możliwością przedłużenia do Ząbek)
(źródło)
Podczas konferencji prasowej na warszawskim Mokotowie Trzaskowski zapowiedział m.in. uruchomienie nowych linii Szybkiej Kolei Miejskiej,
przedłużenie torów tramwajowych z ul. Marynarskiej aleją Wilanowską do metra Wilanowska oraz zwiększenie częstotliwości kursowania tramwajów ulicą Wołoską,
co miałoby poprawić komunikację miejską w tym miejscu.
(źródło)
WYPOWIEDZI W TRAKCIE PREZYDENTURY
Będziemy konsekwentnie rozwijać sieć linii tramwajowych. Dlatego też do ich obsługi potrzebujemy nowych wagonów. Jest to aż 213 wagonów o różnej konfiguracji.
Wszystkie są niskopodłogowe, zgodnie z założeniem, że Warszawa jest dla wszystkich - mówił o wygranym przez markę Hyundai przetargu prezydent Warszawy,
Rafał Trzaskowski.
10.02.2019r. (źródło)
|