TRAMWAJE WARSZAWSKIE
STRONA PRYWATNA


KOMUNIKACJA TRAMWAJOWA W PROGRAMIE WYBORCZYM RAFAŁA TRZASKOWSKIEGO (2018)


Komunikacja tramwajowa stała się jednym z motywów napędowych kampanii przed wyborami samorządowymi w 2018. Poniżej obietnice dotyczące komunikacji tramwajowej, przedstawione przez ówczesnego kandydata (a obecnie - prezydenta m. st. Warszawy) - Rafała Trzaskowskiego. Obietnice te zawarte były w programie wyborczym "Warszawa dla wszystkich" (dział "Stolica lepszej komunikacji") oraz przedstawiane podczas kampanii wyborczej (zwł. podczas konferencji prasowej w dniu 28 sierpnia 2018r.).


FRAGMENTY PROGRAMU WYBORCZEGO (źródło)


SCHEMAT PRZEDSTAWIONY W DN. 28 SIERPNIA 2018 R. (źródło)


WYPOWIEDZI PODCZAS KAMPANII WYBORCZEJ

Zapowiadamy najbardziej ambitny od 1990 r. plan rozbudowy linii tramwajowych. Szacujemy jego koszty na ponad 1,5 mld zł. Wiąże się on w jeden organizm z planowanymi liniami metra i SKM oraz węzłami przesiadkowymi - zadeklarował Trzaskowski. (źródło)

W pierwszej kolejności kandydat PO chce zbudować te linie, które właściwie są już na progu realizacji. To tramwaj z Dworca Zachodniego do Wilanowa oraz linia na Gocław, przedłużenie obecnej linii na Tarchomin do Winnicy, do skrzyżowania z ul. Modlińską, szyny wzdłuż ul. Kasprzaka oraz linia w al. Wilanowskiej spod Galerii Mokotów do pętli przy Dworcu Południowym.
- To są projekty zaawansowane, ja je wybuduję - zapowiedział Trzaskowski.
(źródło)

Trzaskowski pokazał również, że chce zbudować linię prowadzącą na wschodnią część Białołęki (od istniejącej linii tramwajowej na Tarchomin, następnie wzdłuż planowanej Trasy Mostu Północnego i dalej w stronę Brzezin i Kątów Grodzkich, do planowanej linii tramwajowej w ciągu ulicy Olszynki Grochowskiej. Linia ma mieć łącznik z istniejącą pętlą Żerań Wschodni). A także na Zieloną Białołękę z Bródna, wzdłuż ul. Matki Teresy z Kalkuty, św. Wincentego i Głębockiej. Dalej wzdłuż planowanej trasy Olszynki Grochowskiej aż do pętli w pobliżu SP nr 112 przy ul. Zaułek. Docelowo trasa zostanie wydłużona do połšczenia z linią tramwajową w ciągu trasy Mostu Północnego. (źródło)

Doprowadzimy do tego, że każda osoba mieszkająca na Białołęce będzie miała nie więcej kilkaset metrów do przystanków tramwajowych - powiedział Trzaskowski. (źródło)

Inne pomysły to tramwaj na Zielony Ursynów (wzdłuż Puławskiej, do granic miasta, z możliwością przedłużenia w kierunku Piaseczna), na Odolany do Gniewkowskiej (z możliwym łącznikiem do Połczyńskiej), wzdłuż Powązkowskiej i gen. Maczka (z łącznikami do al. Jana Pawła II i Krasińskiego), wzdłuż obwodnicy Pragi od św. Wincentego do ronda Wiatraczna. Komunikacja miałaby poprawić się też na Wilanowie i Służewcu - Trzaskowski wspominał tramwaj od stacji metra Wilanowska w dwie strony wzdłuż al. Wilanowskiej: zarówno do pałacu w Wilanowie (z łącznikiem do św. Bonifacego), jak i do Galerii Mokotów. (źródło)

Trzaskowski pokazał też linię, która ma łączyć stację metra Wilanowska z zagłębiem biurowym na Służewcu. Nowy odcinek wzdłuż alei Wilanowskiej, przy rondzie Unii Europejskiej ma dołączyć do torów wzdłuż Marynarskiej, do pętli Służewiec. - Pomoże rozwiązać problemy dzielnicy biurowej. Dużo szybciej i bardziej efektywnie niż do tej pory to planowano - stwierdził kandydat Platformy Obywatelskiej i Nowoczesnej na prezydenta Warszawy. (źródło)

Kolejna wzdłuż Powązkowskiej i Maczka, od Okopowej do Powstańców Śląskich. I przy obwodnicy Pragi (od św. Wincentego przez Nowotrocką, Rozwadowskiego, do powiązania z projektowaną trasą tramwajową w Nowoziemowita, następnie Rzeczną, estakadami nad terenem kolejowym, Wiatraczną - do ronda Wiatraczna). (źródło)

W programie rozbudowy linii tramwajowych są też m.in.: linia z Dworca Wschodniego na Targówek Przemysłowy (z możliwością przedłużenia do Ząbek) (źródło)

Podczas konferencji prasowej na warszawskim Mokotowie Trzaskowski zapowiedział m.in. uruchomienie nowych linii Szybkiej Kolei Miejskiej, przedłużenie torów tramwajowych z ul. Marynarskiej aleją Wilanowską do metra Wilanowska oraz zwiększenie częstotliwości kursowania tramwajów ulicą Wołoską, co miałoby poprawić komunikację miejską w tym miejscu. (źródło)


WYPOWIEDZI W TRAKCIE PREZYDENTURY

Będziemy konsekwentnie rozwijać sieć linii tramwajowych. Dlatego też do ich obsługi potrzebujemy nowych wagonów. Jest to aż 213 wagonów o różnej konfiguracji. Wszystkie są niskopodłogowe, zgodnie z założeniem, że Warszawa jest dla wszystkich - mówił o wygranym przez markę Hyundai przetargu prezydent Warszawy, Rafał Trzaskowski. 10.02.2019r. (źródło)


07.07.2019 NAPISZ DO AUTORA © MKM 101